12 Mayıs 2014 Pazartesi

Termostat Değiştiriyoruz

Motor sıcaklığınız 70 dereceden yukarı çıkmıyor ya da 70-90 derece arası oynayıp duruyor ise büyük ihtimal ile termostatınız arızalanmış demektir.

Benimde uzun zamandır şehir içi şehir dışı 70-75 dereceden yukarı çıkmayan motor sıcaklığı neticesinde termostat değişimine girişmeye karar verdim. 

Öncelikle,
Cıvata bağlantıları için anahtar ya da lokma takımı. 
Hortum kelepçeleri için kelepçe pensesi ve diğer vidalar için tornavida. 
Sıkışan ya da temizlik gerektiren parçalar/bağlantılar için wd-40 ve yağsız kontak spreyi.
3-4 lt.lik %50 su %50 antifriz karışımı için 5 lt.lik ufak damacana, su-antifriz. 

Termostatımız aşağıdaki gibi bir parça, burada dikkat etmemiz gereken sarı alandaki müşürü eski olandan söküp yeniye takacağız zira yenisinde bu parça bulunmuyor.


Parça aşağıdaki örnek fotoğraftaki kare ile işaretli alanda bulunmakta, diğer sarı noktalar ise termostat a ulaşmak için sökmemiz gereken alanları işaret ediyor. 


Mk-1 kasa 156 için söylemek gerekirse termostat a ulaşmak kolay fakat her yöne hortum bağlantısı olduğu ve etrafında da bir çok hortum ve kablo kanalı olduğu için sökülmesi biraz uğraştırabilir.


Uzun zamandır sabit kalan hortum bağlantılarını yerinden oynatmak için önce kurbağacık ile hafif hafif sıkarak gevşetip sonra yerinden çıkartıyoruz burada peçete kullanma sebebim kurbağacık dişlerinin hortuma hasar vermesini önlemek zira uzun zamandır sabit kalan bu hortumlar ve bağlantılar esnekliğini kaybetmiş olabilir.

Burada söküme küçük hortumdan başlayabilirsiniz sistemdeki su ufak ufak boşalacak büyük hortumlarda sürpriz su ile karlaşma şansınız azalacaktır.



Bende anahtar takımı olmadığı için lokma ile işlemi yaptım biraz terletti ama sonunda oldu.



Çıkan eski termostatımız.





Görüldüğü üzere hemen hemen tüm kanallarda tıkanma ve paslanma mevcut.
Eski termostat a adeta yapışmış olan müşürü kontak spreyi yardımı ile çıkarıp üzerindeki pası temizlediğimizde kendine gelmiş oluyor, aynı şekilde termostatı taktığımız yerde de bulunan pislikleri içeriye herhangi birşey kaçırmamaya dikkat ederek temizliyoruz.


 Müşürü yeni termostata monte etmeden önce tesisatcıların kullandığı ince sızdırmazlık bantı ile vida kısmını 1-2 tur sarıyorum. Daha sonra sıra ile bağlantıları yerlerine takıyorum bu aşamada hortumları takmada zorlanır iseniz bir beze az miktarda wd-40 sıkıp hortumu takacağınız yeri hafifçe silin işiniz kolaylaşacaktır.


Bu aşamadan sonra aynı şekilde parçamızı monte ediyoruz. Montaj sonrası antifriz karışımımızdan uygun miktarda su kabımıza koyuyor ve motorumuzu çalıştırıyoruz hararetin 90 dereceye sabitlenmesi sonrası eksilen miktar kadar yeniden su kabına karışım ilavesi yapıyoruz. 

Ayrıca sızıntı yada herhangi bir hortum çatlağı durumuna karşı yaptığımız bağlantıları mutlaka kontrol ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder